Ugen

Hele ugen alene

2022

17-25. februar

Torsdag: Stina og Lissen tager tidligt afsted, jeg tager til cross. Schuertkoncert på Arte. Hele Proustfilmen. Cross igen om aftenen hos Morten. Kalvemedallion med løg og pebberfrugt.

Fredag: Cross om morgenen. Kalvemedallion. Cinemateket (Au bout de souffles). Cykel hjem.

Lørdag: Pia og Søren til eftermiddagskaffe. Indkøbstur til Ordrup, Cömert, Menu og lakridsis. Laks med ærter og ostefyldte peberfrugter.

Søndag. Laks

Mandag: Cross. Indkøb (Apotek, Holger F, Cömert). Kikærter

Tirsdag: Cross. RUC. Cykel til Malmparken. Bus til Nærum. REMA. Cross (Olivia). Mørbradpande.

Onsdag: Viola. Tog og cykel til Svanholm

Torsdag: Cross. Middag hos Mette og Mogens.

Fredag: Bus-S-tog-Metro til Kastrup. Fly til Madrid, Mallorca og Ibiza. Hotel.

2023

16-25 februar

Torsdag 16. februar. Vi vågner 4.15. Stina og Lissen er afsted 3.10 for at hente Jane og Sara.

Jeg sover igen og er til Cross kl 9.  Kliping i Drop in på vej til Moviehouse, hvor jeg ser Babylon, som jeg synes er ganske fantastisk. Et glad Altesino holder hele den tre en halv time lange forestilling, sidste sip under efterteksterne. Cykler hjem igen og laver aftensmad, som er klar kl 22.

Fredag 17. februar: Cross med saunagus. Eftermiddagen går med Youtube, Shakespeares sonnetter (116 og 130). En tur til sikring af båden i anledning af det bebudede stormvejr og højvande. Fjernsynet viste Tarantinos Django. Aftentur til båden. Altsammen med intens kommunikation med fruen i Spanien.

Lørdag 18. februar: Cykler til Ordrupgaard, ser den meget engagerende udstilling af . Kører via Femvejen til Irma og køber mere end der kan være i tasken. Social Foodies og hjem. Kæden på cyklen hænger helt slapt, men det går alligevel. Lidt flere sonnetter og bestiller så billet i Cinemateket.

Cykler, får nyt batteri på vejen i Irma. Fremme i god tid. for at opdage at billetten er til søndag. Bestemmer mig for at se om der kan blive en kop kaffe hos Henning og Lisse, som ikke er hjemme. Og så strejker cyklen fuldstændigt og jeg kan (i mørket) ikke finde ud af at få ordnet kæde. Opgir og indstiller mig på at trække til toget. Men så kan den igen med den hængende kæde. Får tørret fingrene og få skaffet plastikhandsker i Føtex. Senere tager jeg mig tid til at tage overtræksbukserne på ved Svanemøllen. Her får jeg en snak med en dame som er fascineret af  cyklen, sådan en vil hun gerne have, hvis den fås med motor. Hjemme godt ni. Gravad laks med spejlæg og avocado.

Søndag den 19

Der er meget der kan gå galt. Og det gør det. Der er virkelig brug for held. Og det har jeg.

Jakob kommer til frokost og ordner kæden på min cykel. Han demonstrerer brugen af ChatBOT, det kan dog ikke lige løse de problemer jeg har boxet med, sammenkobling af forskellige gpx-spor. Vi kigger også lige indenfor i barakken. Jeg finder nøglen som var blevet væk.

Tager toget til Cinemateket. I baren får jeg en laksepanini og en hyggesnak med Stina. Filmen er lidt en skuffelse og foredraget om queereness er en fuser. Jeg kan mærke at emnet egentlig ikke interesserer mig. Skjorten er ubekvem. På vej ud fra salen kommer jeg i tvivl om jeg har låst cyklen. Og da jeg kommer ud på gaden er den væk. Det måtte jo ske. Men heldigvis har jeg husket forkert om hvor jeg havde stillet den. Så den står der, ulåst.

Jeg har lyst til at cykle. Ved Svanemøllen har jeg pit stop og er helt frisk igen. Også da jeg når Klampenborg. Her opdager jeg at jeg ikke har min cykeltaske. Den må være på stationen. Der er 20 minutters cykletur tilbage. Jeg glemmer at ttænke på at jeg kan tage toget tilbage. Når stationen to minutter i lukketid og tasken er  hos ekspeditricen. Men så er det også S-toget. Hjemme 10 minutter i midnat. I toget hjem er der sms fra Margrethe om at jeg kan få en tid i morgen.

Mandag den 20. februar

Det blæser hårdt da jeg cykler til ørelægen. Da jeg bliver lagt ned bliver jeg helt vildt svimmel, ubehageligt, dækket af sved over hele kroppen på mindre end et sekund.

Må komme mig på Emmerys med en kop kaffe. Fouragerer i Irma og cykler hjem i regn.

Laver øvelsen der hjemme, samme forfærdelige udfald. Laver fars til fiskefrikadeller. Går i barallem pg laver computerhylden færdig. Ganske god!

Fiskefrikadellerne bliver også gode. Der er mange af dem, gem til i morgen.

Tirsdag den 21. februar

Jeg tager til Cross og møder op, men vælger at lave min egen træning da jeg ikke er helt tilpas.

Saunagus med havbad. Fiskefrikadeller med senep og kapers samt mango, fennikel og avocado.

Oprydning i barakken.

Nicholai lister sig ind mens jeg sidder og blunder foran TV. Han får serveret bacon med kikærter, mango, salat og rød pebberfrugt.

Han bliver hentet halv ni af T&R.

Onsdag den 22. februar.

Cross, RUC med personalemøde, foredrag og seminar om scillationer. Kaffe med Carsten.

Kaffe  hos Ole W, som er i fin form og sammen kører vi til Svanholm. Hilser på Peder, som er kommet fra Orø. Den står på fisk, stegt sild, tilberedt af Hundestedsfolket. Ole sætter mig af ved Roskilde station hvor jeg med et sekund overskydende når et tog til Hellerup. Herfra cykel hjem. Hjemme 22.

Torsdag den 23. februar

Morgen cross.

Fars af gaffelkværnede kikærter, løg, persille, selleri, ingefær og æg. Der blev 9 frikadeller.