2022 Sommer

27 Mandag

Skinnebensuheld

28 Tirsdag

Bil til Fjällbacka, vård og bytur, Sportshoppen.

29 Onsdag

Lydia til Hamburgö, spisning med Jenny og Per Rune

30 Torsdag

Med Lydia til Fjällbacka.

Juli

Skovshoved havn

4 Torsdag

Assens

Musik på havnen. Italiensk restaurant.

5 Fredag

Morgencykletur med bad. Assens rundvisning. Krengerup væve og Skoda.

6 Lørdag

9 Tirsdag

Sommertur 2022, dagbog.

15.6 Taarbæk 15.30 – Espergærde 18.00

Modtaget i Espergærde af ejerne af Opus 34 Ayla fra Helsingør, den som vi havde kigget på i Lynetten. Modtog selv på kajen Madam Madsen med sønnen og en ven. Fantastisk fin stemning på havnen. Pizza og Is. Stina fandt sin anden øreprop. Sådan var der mange pudsige heldige hændelser. En drabant 22 kom sent i havn og bumpede lidt ind i os fordi deres motor havde sat ud og vinden var død. Blev senere reddet af en stor svensk RIB, som tilfældigt havde hørt om deres problemer. Stina fik ordnet en tand. Og sådan var der  ejret blæsende og gråt

Stina får prøveresultatet fra lægen, der skal hentes medicin. Sygeplejersken er slet ikke indstillet på at hjælpe. Tre gange på cykel til apoteket. Rom. Bad på stranden. Nordmand i Vega havde været hjemme for at få repareret selv styreren. Fiskeindkøb, tun. Spænding af selvstyrer.

Hårdere vind end ventet. Vippetur. Stykket fra Kullen mere roligt, sol. Vores plads. Gin og tonic. Jeg tilbereder aftensmaden, tunbøffer, stegt til perfektion, og grønsagspande med en lille smule honning. Overperfekt solnedgang.  Havnepenge 250SEK.

17.6 Torekov-Getterön

Lang og god søvn. Badehuset. Ikke strandbad. Vi vågner roligt og får lidt morgenkaffe, men bestemmer os for at komme afsted så hurtigt som muligt. Først skal selvstyreren lige tjekkes, roret gik lidt tungt i går. Storsejlejlet skal være klart. Vinden er halv, sejladsen bliver fin, farten var god, 6-7 knob de 43 sm tog 6 en halv time. Solskin det meste af vejen, men let regn den sidste time og tungere vejr da vi var kommet i havn. Stina var ikke oppe af båden på noget tidspunkt. Omelet til aftensmad. Havnepenge 250 SEK

18.6 Getterön – Vrångö

Vejret er kedeligt, så vi vil hurtigt afsted, der er lovet vind fra vest. Først skal der bunkres diesel. Med besvær, luft i tanken. 29 SEK/liter. Vinden er meget frisk og imod, vi kan netop holde op. Ved Klåback står selvstyreren af. Så er der 25 sømil tilbage. Det bølger frem og tilbage om hvad vi skal, muligheden for at gå int til Gottskär er oppe da vejret er værst. Men det letter lidt og vi går videre til Lilleland, hvor der er lidt læ for bølgerne, men kort efter blæser det stærkt igen, 11-12 m/s og efter hånden 13-14. Vi diskuterer også om vi skal gå til Vrångö eller Donsö. Vi går ind inderst i havne, der er vrøvl med roret, så landingen foregår med lidt stævnkontakt og masser af adrenalin, en god langskibsparkering. Vi er i havn i god nok tid til jomfruhummerhaler. Havnepenge 270 SEK.

19.6 Vrångö:

Laks og rejer og jordbær med fløde. Sommer det meste af tiden. Cykletur til Østsiden, færgestedet med is (Popcicle cafeen).  Badevigen. Kirkegården. Norra Slingan. Laks og rejer igen.  En fin og lykkelig dag. Totalt i alt 1040 SEK i havnepenge

20.6  Vrångö Marstrand.

Roligt op. Klar til tidlig afgang, men regnen får os til at udsætte. Men da vi er ude er der fin vind og sol. Udkig til Vinga, den sædvanlige tur til Marstrand, som vi når lige da vinden når den prognosticerede styrke. Nem tilllægning ved y-bom.  Lidt bøvlet at betale via nettet, men succes stil sidst. Bergs som sædvanlig. Gennembadning. Hakketbøffer med ingefærkrydret pandegrøntsager. Mens Stina bader tager jeg en kæmpe opvask med op i opvaskekøkkenet. Vi tager hul på Panamarommen, super. Vi prøver at komme tidligt i seng på grund af vejrudsigten. Vi skal helst tidligt afsted.

21.7 Marstrand – Grundsund.

Oppe kl 6 afsted kl 7. Vejret synes blidt. Gennem Kirkesund, meget adstadigt, nostalgisk i bevidstheden om at dette muigvis er vores sidste stur her. Efter Kirkesund kommer genuaen ud o gvi blæser afsted. Målet var egentlig Gullholmen, men vi kører videre til Grundsund som vi når ved 11-tiden. Stina har ondt i halsen. Vi skaffer jordbær rejer og havkat. Jeg tilbereder et perfekt måltid. Vi ligger efterhånden en 7-8 både ved kajen, alle næsten er pensionister, naboen et par ældre herrer tom vi tror er tvillinger. Hygge i salonen med rom og radio. Først Taube og så jazz.

22.7 Grundsund-Hunebostrand

23.7 Hunebostrand -Jakobsö

24.7 Jacobsö.

Midsommer med Lars og Christina i Hamburgssund. Med Jenny og Per Rune, Ingrid og Christina på øen.

25.7

26.7

Sara og Annette. Festmiddag i Magasinet.